NEW YORK TIMES TRIES TO KEEP
FLAME ALIVE

A week after the New York Times ran a front-page story on
Father Peter Hullermann, the newspaper did its best to keep
the flame alive. “Pope Was Told Pedophile Priest Would Get
Transfer,” was the headline the Times used for its piece on
the pope. But all it said was that his office “was copied on a
memo” about the transfer of Hullermann. According to Church
officials, the story said the memo was routine and “unlikely
to have landed on the archbishop’s desk.”

Let’s just say that Ratzinger did in fact learn of the
transfer. So what? Wasn’t that what he expected to happen?
After all, we know from a previous Times story that when
Ratzinger’s subordinates recommended therapy for Hullermann,
he approved it. That was the drill of the day: after being
treated, the patient (we prefer the term offender) would
return to work. It is still the drill of the day in many
secular quarters today, particularly in the public schools.

A more hard-line approach, obviously, makes more sense, but
the therapeutic industry is very powerful.

In other words, there was no real news in that particular news
story. So why would theNew York Times print it? To keep the
flame alive. What did they think Ratzinger would do after he
approved Hullermann for therapy? Send him to the Gulag?

We took advantage of every TV and radio opportunity to set the
record straight. We let the public know that Pope Benedict XVI
is a great man, and the Catholic League 1is proud to stand by
him.


https://www.catholicleague.org/new-york-times-tries-to-keep-flame-alive-2/
https://www.catholicleague.org/new-york-times-tries-to-keep-flame-alive-2/

