CATHOLIC SCHOOL FALSELY
ACCUSED

It was a quick turnaround. We protested a false story and it
was immediately corrected.

Maggie Baska was named a reporter for PinkNews, a gay media
outlet from the UK, on January 27, 2021. She no sooner was
hired when she proved to be a total incompetent, falsely
accusing a Catholic school of something it never did.

On that same day, Fox23News reported that an eight-year-old
girl had been expelled after she told another student that she
had a crush on her. The story was accurate. The school was
Rejoice Christian School in Owasso, Oklahoma. Two days later
CNN ran a column on this news story. It, too, was accurate.

On February 1, an article on this story was posted on the
website of pinknews.co.uk by Maggie Baska. The headline read,
“Eight-Year-0ld Expelled from Catholic School after Telling
Another Girl She Had a Crush on Her.”

False. Rejoice Christian School is not a Catholic school. The
error was not limited to the headline: the story said the girl
“was expelled from her Catholic school...” This bogus account
was picked up by other media sites.

Even a secular reporter should know that Catholic schools
typically identify as Catholic, not “Christian.” That should
have been the first clue that something was wrong.

PinkNews labels itself “the brand for the global LGBT+
community and the next generation. Our mission is to inform,
inspire change and empower people to be themselves.” How about
just getting news stories right?

We asked PinkNews to correct its story. It did. Thanks to


https://www.catholicleague.org/catholic-school-falsely-accused-2/
https://www.catholicleague.org/catholic-school-falsely-accused-2/

those who emailed the UK media outlet.



