
BLACK CLOUD OVER INCOMING NEW
YORK TIMES CEO

Bill  Donohue  comments  as
follows:

Mark  Thompson  is  slated  to  start  next  month  as  the  new
president and CEO of the New York Times Company. He comes in
under a cloud of suspicion. Almost a year ago, a decision was
made at the BBC to kill a “Newsnight” investigation into what
is now becoming the most astonishing sexual abuse scandal in
the history of the United Kingdom: Thompson was the director
general at the BBC from 2004 to 2012, and serious questions
have  been  raised  about  his  role  in  squashing  the
investigation. He denies wrongdoing. The person of interest is
suspected child rapist and serial predator Jimmy Savile, a
celebrity icon who worked at the BBC for more than 25 years.
His predatory behavior extends back six decades, and some of
his sexual abuse took place on the premises of the BBC.

I have personally collected a great deal of information on
this subject and will have much more to say about my findings.
My interest is twofold: both the BBC and the New York Times
have been among the harshest critics of the homosexual scandal
that  took  place  more  than  a  quarter  century  ago  in  the
Catholic  Church.  Let’s  see  how  they  react  to  a  little
“sunshine,” as they like to call it. I’m just beaming.

We know the BBC is already in deep trouble over this issue—two
internal investigations are under way—but it cannot be trusted
to  report  on  itself.  Indeed,  contradictory  accounts  have
already been offered, involving what Thompson knew and when he
knew it. British Culture Secretary Maria Miller has called off

https://www.catholicleague.org/black-cloud-over-incoming-new-york-times-ceo/
https://www.catholicleague.org/black-cloud-over-incoming-new-york-times-ceo/
http://catholicleague.org/wp-content/uploads/2012/10/BBCNYT.png


an independent inquiry, but she may not have the last word. We
support British Labor chief Ed Miliband’s call for a probe.

Bill Keller got out in front of this issue by writing a piece
for the New York Times on its website; it appeared over the
weekend,  and  it  is  reprinted  today  in  the  Times-owned
International Herald Tribune. But why hasn’t his article been
printed in the op-ed page of the Times?

Stay tuned. You won’t be bored.


